Klocki Dienesa

1287

Nowy

Materiał edukacyjny przeznaczony do rozwoju logicznego myślenia i matematyki. Pomoc dydaktyczna, która wspomaga nauczanie początkowe w zakresie znajomości figur geometrycznych i operacji dokonywanych na przedmiotach (klasyfikacja, wyodrębnianie zbiorów).

Więcej szczegółów

Kupując teraz ten produkt otrzymasz 7 punktów lojalnościowych. Twój koszyk wyniesie 7 punktów może być zamienione na jeden bon o wartości 1,40 zł.


Więcej informacji

Klocki mają zastosowanie w realizacji takich zagadnień edukacyjnych jak: wyodrębnianie cech wielkościowych oraz ich porównywanie, zapoznanie się z nazwami prostych figur geometrycznych,  klasyfikowanie przedmiotów według cech,  wyodrębnianie zbiorów, których elementy spełniają określone warunki, określanie warunków spełnianych przez elementy danego zbioru, podział zbioru na podzbiory ,wyznaczanie części wspólnej, sumy i różnicy zbiorów, pojęcie zbioru pustego, kształtowanie pojęcia relacji i funkcji, ze szczególnym uwzględnieniem relacji równoliczności zbiorów (według: Maria Radwiłowicz, Zofia Morawska „Metodyka nauczania początkowego” WSiP, 1986).

Do kompletu klocków dołączone są również plansze z innymi, nieco trudniejszymi przykładowymi zadaniami, ćwiczeniami i zabawami, które można zaproponować dziecku. Można traktować je jako inspirację do wymyślania własnych zadań. Należy złożyć 2 plansze oznaczone tym samym symbolem literowym krótszym bokiem tak, aby kropki znajdujące się w narożnikach plansz, znalazły się tuż obok siebie. Dzięki temu otrzymujemy dużą planszę, na której znajdują się wzory zadań pokazujące klocki w naturalnej wielkości. Dziecko może kłaść klocek na wskazanym wzorze i w ten sposób rozwiązać całe zadanie.
Zadania ułożone są zgodnie z zasadą stopniowania trudności – od łatwiejszych do trudniejszych.
Zadania A – odnajdywanie klocków znajdujących się na planszy i układanie ich według zadanego wzoru (dopasowywanie według kształtu, wielkości i koloru).
Zadania B – odnajdywanie klocków przedstawionych na planszy tylko za pomocą kolorowych konturów i układanie ich według wzoru (jw.).
Zadania C – odnajdywanie klocków przedstawionych na planszy za pomocą linii przerywanej i układanie ich według wzoru (jw.).
Zadania D – odnajdywanie klocków przedstawionych na planszy za pomocą czarnych konturów i układanie ich zgodnie z zadanym schematem kolorystycznym, dodatkowo dobieranie koloru klocka zgodnie z kolorem zaznaczonym na schemacie.
Zadania E – odnajdywanie klocków przedstawionych na planszy, układanie ich w ciągu zgodnie z wzorem i schematem kolorystycznym (umiejętność odtwarzania zadanego ciągu kształtów, kolorów i wielkości).
Zadania F – układanie klocków według zadanych wzorów.
Zawartość zestawu : 60 klocków, 12 plansz ( kart pracy ), 3 sznurki, instrukcja.

30 inne produkty w tej samej kategorii:

Witamy w hurtowni edukacyjnej!

Ceny widoczne są dla zarejestrowanych klientów

Zarejestruj się lub zarejestruj się później